A Xunta de Goberno Local é un órgano colegiado necesario en todos aqueles Municipios con poboación superior a cinco mil habitantes, ou nos que así o estableza o seu Reglamento Orgánico ou así o acorde o Pleno, sendo en consecuencia necesario no Concello de Foz.
Está integrada polo Alcalde, quen a preside, e por un número de Concelleiros que non pode superar o terzo do número legal de membros da Corporación.
Os membros da Xunta de Goberno son designados libremente polo Alcalde, o cal igualmente pode cesalos con total autonomía, dando conta ao Pleno da Corporación. Iso permite ao Alcalde constituír un órgano de colaboración coherente, con persoas da súa confianza, pero que ata poden pertencer a partidos ou grupos políticos distintos, se así se conveu mediante pactos previos.
A Xunta de Goberno constitúese con dous cometidos fundamentais:
As competencias delegables serían a dirección, inspección e impulso das obras e servizos municipais; o desenvolvemento da xestión económica de acordo co orzamento aprobado, a disposición de gastos dentro da súa competencia, o ordenamiento de pagos e a rendición de contas; a aprobación da oferta de emprego público, de acordo co orzamento e o persoal aprobados, e das bases das probas para a selección de persoal e para os concursos de provisión de postos de traballo; a distribución das retribuciones complementarias que non sexan fixas e periódicas; acordar o nomeamento e sancións do persoal, excepto a separación do servizo dos funcionarios e o despedimento do persoal laboral; a aprobación non reservada ao Pleno dos instrumentos de planeamiento de desenvolvemento do planeamiento xeral, dos instrumentos de xestión urbanística e dos proxectos de urbanización; a sanción das faltas por desobediencia ou infracción de Ordenanzas municipais; as contrataciones de obras e servizos da súa competencia previstos no orzamento; a aprobación de obras e servizos da súa competencia; a adquisición de bens e dereitos cuxo valor non supere os límites cuantitativos establecidos e a enajenación de bens inmuebles e de bens mobles non cualificados como histórico-artísticos previstas no orzamento; o otorgamiento de licenzas non reservadas ao Pleno por Leis sectoriales; a publicación, ejecución e cumprimento dos Acordos municipais; e todas aquelas que confiran as Leis á Alcaldía ou que se asignen ao Municipio sen atribuír a outros órganos municipais.
En todos estes casos, os Acordos adoptados terán o mesmo valor que as Resolucións que dicte o Alcalde achega de competencias que se reservou.
Por outra banda, a Xunta de Goberno tamén pode asumir as competencias que lle delegue o Pleno da Corporación, podemos relacionalas nos seguintes términos: o exercicio das accións xudiciais e de defensa da Corporación; a declaración de lesividad dos actos do Concello; a concertación de operacións de crédito, de contrataciones e concesións de toda clase que sexan da súa competencia; a aprobación de proxectos de obras e servizos da súa competencia que non estean previstos no Orzamento; a adquisición de bens e dereitos cando o seu valor supere o 10% dos recursos do orzamento ou cincocentos millóns de pesetas (tres millóns de euros); a enajenación de cualesquiera bens non recollidos no orzamento ou, aínda estándoo, que superen o límite cuantitativo do apartado anterior; a votación da moción de censura e da cuestión de confianza; las demais que lle confiran as Leis.
En canto ao réxime de funcionamento da Xunta de Goberno, dentro do réxime xeral prevese a existencia de sesións ordinarias, extraordinarias e extraordinarias urxentes; o carácter non público das sesións; a obrigación de que as sesións celébranse na Casa Consistorial, salvo caso de forza maior; e a esixencia de que se emita Dictame previo do Secretario e do Interventor nos casos en que así se esixa, así como da asistencia do primeiro cando se adopten Actos e Acordos.
Como peculiaridades en relación co réxime xeral de sesións establecido para o Pleno da Corporación, podemos sinalar as seguintes que recollen distintos preceptos do ROF: